به گزارش هدف گلستان به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان، جلسه شورای اداری این مدیریت با حضور مدیر درمان استان، معاونین، روسای مراکز درمانی و روسای ادارات ستادی و دکتر احمد نصرتی مدیر اسبق استان بعنوان مهمان ویژه برگزار شد.
در این نشست، دکتر موسوی مدیر درمان استان ضمن قدردانی از تلاشها و زحمات همکاران، به ماه محرم و ایام عزاداری سید وسالار شهیدان اشاره کرد و برای رزمندگان اسلام در میدان و دیپلماسی آرزوی موفقیت کرد، ضمن بیان شرایط کشور و با اشاره به کار و تلاش شبانه روزی مسئولین در حوزه های مختلف گفت: « آمار و اطلاعات موجود، بیانگر خدمات ارزنده شما عزیزان در استان است و ما می توانیم با همدلی و همکاری به این خدمات عمق بیشتری بخشیده و با افزایش کیفیت، کمیت، سرعت و دقت در ارائه خدمات مطلوب و بدون منت، رضایتمندی بیشتری در مخاطبان ایجاد نماییم.»
وی همچنین به موضوع اجرای برنامه ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع در پنج استان کشور، ازجمله در استان گلستان و شهرستان آق قلا اشاره کرد و افزود: با عنایت به دستور مدیرعامل محترم سازمان ما مکلفیم که نهایت همکاری را با دانشگاه علوم پزشکی جهت اجرای طرح بعمل آوریم. دکتر موسوی ایجاد بستر فرهنگی مناسب جهت اجرای بهینه طرح را از جمله الزامات این طرح دانست.
مدیر درمان استان در مورد نتایج رضایتمندی مشتریان در سامانه ارتباطات مردمی سازمان نیز گفت: رضایتِ گیرندگانِ خدمات، بعنوانِ قضاوت کنندگانِ کیفیتِ خدمات بسیار مهم است و مبنایی برای تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های سازمان به شمار می رود، لذا باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم تا بتوانیم رتبه استان را ارتقاء دهیم. هرچند اقدامات موثر اخیر موجب شده که در بین ده استان برتر کشور قرار بگیریم ولی برای استمرار این توفیق باید همگی تلاش کنیم و ضمن ارائه خدمات شایسته، با رفتار خوب با مخاطبان موجبات ارتقاء این شاخص را فراهم نماییم.
دکتر موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به رتبه استان در بحث تعداد اقلام دارو و پاراکلینیک در حوزه درمان غیر مستقیم اشاره کرد و تاکید کرد که تغییر در این حوزه به سادگی صورت نمی گیرد و مستلزم کار علمی و کارشناسی فراوان و تعامل مستمر با پزشکان است، تعامل با پزشکان به این جهت مهم است که علیرغم اینکه حدود 6 درصد هزینه های درمان غیر مستقیم به عنوان حق الزحمه به پزشکان پرداخت می شود ولی 94 درصد سایر هزینه ها توسط پزشکان رقم می خورد و با تجویز دارو و خدمات پاراکلینیک موجب ایجاد هزینه می شوند که اگر کنترل و نظارت قوی نداشته باشیم بصورت نامحدود و افسارگسیخته هزینه ها افزایش خواهد یافت و موجب عدم انطباق با شاخصهای سازمانی و شاخصهای علمی خواهد شد.
وی با اشاره به رتبه سوم استان در تعداد موسسه طرف قرارداد با تعداد 1630 مرکز گفت: در دسترسی به پزشک در سطح کشور رتبه سوم را داریم و این یک فرصت است زیرا ما در انتخاب پزشکان جهت انعقاد قرارداد گزینه های متعددی داریم .
دکتر موسوی با اشاره به تعداد بیمه شدگان استان گفت: از نظر تعداد بیمه شده با تعداد تقریبی 820 هزار بیمه شده، در رتبه 18 کشوری قرار داشته و 1.82 درصد بیمه شدگان کشور در استان گلستان هستند و ما سالیانه در حوزه درمان مستقیم 4 میلیون، در حوزه درمان غیر مستقیم 8 میلیون و در مجموع به میزان 12 میلیون خدمت درمانی ارائه می نماییم.
در پایان دکتر موسوی مدیر درمان استان با اشاره به برخی از شاخصهای مهم در استان، خواستار تلاش بیشتر جهت ارتقاء شاخصها و ارائه خدمات شایسته تر به بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان شد.
در ادامه این نشست، رؤسای دو بیمارستان استان به ارائه گزارش عملکرد سال 1404 بصورت مقایسه ای با سال قبل پرداخته و آمار خود در شاخصهایی همچون ضریب اشغال تخت، تخت روز ، گردش تخت، متوسط اقامت، درصد سزارین و زایمان طبیعی، اعمال جراحی کوچک، متوسط و بزرگ، رضایتمندی، سی.پی.آر موفق، میزان مرگ ومیر، تعداد ویزیت پزشکان عمومی و متخصص، تعداد پذیرش بستری و سرپایی، آزمایشگاه، داروخانه، تصویربرداری و … بیان و به برخی چالشها و راهکارها اشاره کردند.
دکتر نصرتی نیز طی سخنانی وجدان بیدار را بهترین قاضی دانست و تاکید کرد که ما باید باور داشته باشیم سازمان خانه ماست و باید تلاش کنیم که حق الناس را به درستی مدیریت نماییم.
دکتر حسین پور معاون خدمات درمانی استان نیز ضمن بررسی برخی شاخصها در حوزه درمان مستقیم، با اشاره به ضرورت مصرف بهینه منابع انرژی به صورت آماری به میزان مصارف هر مرکز اشاره کرد و بازدیدهای هدفمند حوزه خدمات درمانی استان را فرصتی برای رفع مشکلات و ارتقاء خدمات ارزیابی کرد.