همزمان با هشتمین روز ماه محرم و روز منسوب به حضرت علیاکبر(ع)، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور مدیرعامل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، معاونین، امدادگران، جوانان و کارکنان جمعیت هلالاحمر استان گلستان در حسینه حضرت علی اکبر(ع) این جمعیت برگزار شد.
به گزارش هدف گلستان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلالاحمر گلستان، همزمان با هشتمین روز از ماه محرمالحرام و روز منسوب به حضرت علیاکبر(ع)، هیأت حضرت علیاکبر(ع) استان گلستان با همکاری دفتر نمایندگی ولیفقیه در جمعیت هلالاحمر استان و معاونت امور جوانان، مراسم باشکوه عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش را برگزار کرد.
این آیین معنوی با حضور مدیرعامل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، معاونین، اعضای جوانان، امدادگران، نجاتگران و کارکنان جمعیت هلالاحمر گلستان در فضایی آکنده از شور حسینی و معنویت برگزار شد. برنامه با تلاوت آیاتی از کلامالله مجید و قرائت زیارت عاشورا آغاز شد و در ادامه شرکتکنندگان با مداحی، مرثیهسرایی و سینهزنی، یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامی داشتند.
در بخش دیگری از این مراسم، حجتالاسلام والمسلمین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، با اشاره به پیامها و آموزههای نهضت عاشورا، حضرت علیاکبر(ع) را الگویی ماندگار از ایمان، بصیرت، شجاعت و ولایتمداری برای نسل جوان دانست و بر ضرورت بهرهگیری جوانان از سیره و منش این شخصیت بزرگ اسلامی تأکید کرد.
این مراسم با هدف ترویج فرهنگ عاشورا، تعمیق معارف اهلبیت(ع)، تقویت روحیه معنوی و تبیین فرهنگ ایثار و فداکاری در میان اعضای خانواده بزرگ هلالاحمر برگزار شد. حاضران نیز با تأسی به مکتب انسانساز عاشورا، بر استمرار خدمت خالصانه و مسئولانه به مردم تأکید کردند.
در پایان این آیین، ضمن دعا برای سلامتی و سربلندی ملت شریف ایران اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، مراسم عزاداری هیأت حضرت علیاکبر(ع) به کار خود پایان داد.