این پروژه فرهنگی که با مشارکت گسترده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان، سازمان سیما، منظر و فضای سبز و (اداره زیباسازی) و همراهی هنرمندان انجمن خوشنویسان گرگان اجرا میشود، تلاشی برای احیا و تجدید نقشِ کتیبهها و اسامی شهداست تا جلوهای نو و ماندگار به این مکان مقدس ببخشد.
مراسم آغاز به کار این طرح، با حضور مجید طاهری شهردار گرگان، صفرعلی پایینمحلی رئیس شورای اسلامی شهر و حجت مقسم، ابوالفضل تجری، حمیدرضا آقاملائی، محمدرضا عجم اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین هادی الوند رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برگزار شد.
این طرح با همکاری صمیمانه هیئتهای مذهبی «مکتب شهدا»، «خامس آلعبا»، پایگاه بسیج شهید مدرس و مدیریت امامزاده عبدالله گرگان اجرا میشود و نمادی از همافزایی نهادهای مدیریت شهری و تشکلهای مردمی در پاسداشت آرمانهای دفاع مقدس است.