«حسين ميرشکار» مدير کانون «امام علي (ع)»، با اشاره به برگزاري مراسم شام غريبان در مسجد جامع شهر انبارالوم، حضور پرشور نوجوانان و افروختن شمعهاي يادبود را گوياي تداوم عشق حسيني در نسل جديد دانست؛ مراسمي که حياط مسجد را به مأمني براي همدلي و عزاداري خانوادهها تبديل کرد.
ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان؛مراسم معنوی شام غریبان که با حضور گسترده نوجوانان و خانوادههای شهر انبارالوم برگزار شد، افروختن شمعهای لرزان در دستان پاک نوجوانان، تصویری تکاندهنده از دلدادگی به مظلومیت اهلبیت (ع) را خلق کرد.
سکوت حاکم بر فضای حیاط مسجد جامع که تنها با صدای سوختن شمعها و زمزمههای ارادت شکسته میشد، حال و هوای ویژهای را برای شرکتکنندگان به ارمغان آورد.
«حسین میرشکار» به اهمیت محوریت مسجد در تربیت نسل جوان اشاره کرد و افزود: هدف ما در کانون «امام علی (ع)» این است که مفاهیم والای عاشورا نه تنها در قالب سخنرانی، بلکه در قالب فعالیتهای نمادین و اثرگذار به نوجوانان منتقل شود،تماشای این جوانان که با ارادت دور شمعها حلقه زده بودند، نشان داد که مسجد همچنان فعالترین کانون برای پرورش ایمان و پیوند عاطفی نسل جدید با تاریخ اسلام است.
در این مراسم، حضور گرم مادران و پدران در کنار فرزندانشان، جنبهی خانوادگی و تربیتی این عزاداری را دوچندان کرد.
این پیوند میان نسلها در فضای معنوی مسجد جامع انبارالوم، بار دیگر ثابت کرد که شعائر مذهبی، قویترین ابزار برای همدلی و تقویت بنیانهای خانواده در جامعه است.
این مراسم با دعای خیر برای سربلندی ایران اسلامی و تمنّای ظهور منتقم خون ثارالله (ع) به پایان رسید.